Raising the level of motivation of economics students for studying english using the Myenglishlab Blended Learning Platform

Resumen

The primary task of today's higher education is to ensure efficient and quality training of economics students. At present, this training cannot be provided without modern approaches to education, which make lessons productive and interesting not only for students who freely use modern electronic devices but also for teachers as they provide optimization of the learning process. One of the current methods of foreign language teaching with active use of information technology is the use of the MyEnglishLab interactive platform for learning English. The paper presents an analysis of the platform's possibilities as an innovative tool for teaching English to economics students in the blended learning format that focuses on the development of communication skills, enhances the individualization of learning, and forms sustainable motivation for foreign language activities. The results of the experimental study convincingly testify to the positive changes in the distribution of motives for learning English and the attitude of future economists to mastering a foreign language. This confirms the efficiency of using the platform in the professional foreign language training of students and exerting a positive influence on their motivational sphere.

Keywords:

Learning motivation, blended learning, students, future economists, English, MyEnglishLab.

 

RESUMEN

La tarea primordial de la educación superior actual es garantizar una formación eficiente y de calidad de los estudiantes de economía. En la actualidad, esta formación no se puede proporcionar sin enfoques modernos de la educación, que hacen que las lecciones sean productivas e interesantes no solo para los estudiantes que utilizan libremente los dispositivos electrónicos modernos, sino también para los profesores, ya que optimizan el proceso de aprendizaje. Uno de los métodos actuales de enseñanza de lenguas extranjeras con uso activo de las tecnologías de la información es el uso de la plataforma interactiva MyEnglishLab para el aprendizaje del inglés. El artículo presenta un análisis de las posibilidades de la plataforma como una herramienta innovadora para enseñar inglés a estudiantes de economía en el formato de aprendizaje combinado que se enfoca en el desarrollo de habilidades de comunicación, mejora la individualización del aprendizaje y forma una motivación sostenible para las actividades en idiomas extranjeros. Los resultados del estudio experimental dan testimonio convincente de los cambios positivos en la distribución de los motivos para aprender inglés y la actitud de los futuros economistas para dominar un idioma extranjero. Esto confirma la eficacia del uso de la plataforma en la formación profesional de lenguas extranjeras de los estudiantes y de ejercer una influencia positiva en su ámbito motivacional.

Palabras clave:

Motivación para el aprendizaje, blended learning, estudiantes, futuros economistas, inglés, MyEnglishLab.

Publicado
2023-01-10
Cómo citar
Pivneva, S., Chernova, O., Abalyan, Z., Shangaraeva, L., Rubannikova, I., & Litvinov, A. (2023). Raising the level of motivation of economics students for studying english using the Myenglishlab Blended Learning Platform. Revista Conrado, 19(90), 270-276. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2897