Nivel de consumo de cigarrillo en estudiantes del nivel cero, carrera de Odontología Universidad Uniande
Abstract
El consumo de tabaco en jóvenes se ha convertido en una problemática social, de tal modo que determinar el nivel de consumo de cigarrillo en estudiantes resulta importante para poder identificar el efecto que tiene dicha sustancia. Se realizo una investigación de carácter observacional, cuantitativo y trasversal en una muestra de 68 estudiantes pertenecientes al nivel cero de la carrera de odontología de UNIANDES, a los mismos que se les aplicó una encuesta validada referente al consumo de tabaco, obteniendo como resultados relevantes la existencia de un alto de nivel de desconocimiento sobre las consecuencias que puede traer en consumo de tabaco, llegando a la conclusión se debe educar de mejor manera a los alumnos sobre los efectos negativos que produce fumar.
Palabras clave:
Consumo, estudiantes, tabaco, caries, frecuencia.
ABSTRACT
Tobacco consumption in young people has become a social problem, so that determining the level of cigarette consumption in students is important in order to identify the effect of this substance. An observational, quantitative and transversal research was carried out in a sample of 68 students belonging to level zero of the dentistry career of UNIANDES, to whom a validated survey on tobacco consumption was applied, obtaining as relevant results the existence of a high level of ignorance about the consequences of tobacco consumption, reaching the conclusion that students should be educated in a better way about the negative effects of smoking.Keywords:
Consumption, students, tobacco, caries, frequency.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





