La preparación de los profesores en la ética pedagógica de la Escuela de preparación de profesores de Educación Física Comandante “Manuel Fajardo” de Cienfuegos
Abstract
En esta investigación se muestra una propuesta de actividades teórico-prácticas dirigidas a resolver las insuficiencias que presentan los profesores de 3er año dela EPEF ComandanteManuel Fajardo, relacionadas con la ética pedagógica. Se aborda desde una concepción teórica-metodológico con el propósito de transformar la realidad objetiva y empírica que constituyen a definir y delimitar el objetivo de la misma: elaborar una propuesta de actividades teórico-prácticas para preparar, en la ética pedagógica, a los profesores de 3er año de la Escuela Provincial Educación Física ”Comandante Manuel Fajardo” de Cienfuegos. La información permitió corroborar en la práctica pedagógica la efectividad de la propuesta.
Palabras claves:
Ética pedagógica, comunicación, profesores.
ABSTRACT
In this investigation a proposal of theoretic practical guided activities evidences resolving the insufficiencies that they present itself the professors of 3er the Provincial School Physical Education year Commandant Manuel Patty related with pedagogic ethics. Methodological in order to transform the objective reality and empiricist that constitute to define and to delimit the objective of the same is approached from a theoretic conception: Elaborating a proposal of theoretic practical activities to train, in pedagogic ethics, the professors of 3er year of the EPEF ”Commandant Manuel Fajardo ” of Cienfuegos. The information permitted corroborating in pedagogic practice the effectiveness of the proposal
Keywords:
Pedagogic ethical, communication, professors.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





