La diferenciación en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la Matemática en la escuela media
Abstract
Una problemática actual en educación es lograr que todos los alumnos aprendan según sus niveles de preparación y desarrollo, lo que requiere de la atención pedagógica a sus diferencias individuales. En condiciones de una enseñanza uniforme, una vía para atender la diversidad en el proceso de aprendizaje de la Matemática en la escuela media, es la atención individualizada de los alumnos dentro y fuera de la clase, diferenciando la enseñanza, los autores de este artículo exponen las ideas y experiencias en la utilización de formas de trabajo diferenciado en la escuela media, en la enseñanza de la Matemática.
Palabras clave:
Diversidad, diferenciación, enseñanza de la matemática, atención individualizada, escuela media.
ABSTRACT
A current problem in education is to achieve all the students to learn according to their preparation levels and development, what requires from the pedagogic attention to their individual differences. Under conditions of an uniform teaching, a road to assist the diversity in the process of learning of the Mathematics in the half school, is the individualized attention of the students inside of and outside of the class, differentiating the teaching, the authors of this article expose the ideas and experiences in the use in work ways differed in the half school, in the Mathematics’ teaching.
Keywords:
Diversity, differentiation, mathematics teaching, individual attention, middle school
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





