Formando ciudadanos conscientes en el entendimiento de la relación entre derechos humanos y paz social
Abstract
La comprensión profunda de la dicotomía entre los derechos humanos y la paz social se revela como fundamental en el ámbito educativo de Ecuador. Este enfoque proporciona a los estudiantes una perspectiva crítica sobre la interacción compleja entre la protección de los derechos fundamentales y la necesidad de mantener la estabilidad en un país caracterizado por su diversidad étnica y cultural. La educación en esta dicotomía contribuye a la formación de ciudadanos informados, fomenta el pensamiento crítico y promueve valores fundamentales como la tolerancia y la empatía. Los individuos educados en este enfoque son más propensos a abogar por la justicia social y liderar iniciativas que promuevan la paz social en sus comunidades. En este sentido se procuran algunas variantes educativas para la potenciación de la seguridad y estabilidad social a través del crecimiento intelectual de los ecuatorianos.
Palabras clave:
Educación, crecimiento intelectual, paz, estudiantes.
ABSTRACT
The deep understanding of the dichotomy between human rights and social peace is revealed to be fundamental in the educational field of Ecuador. This approach provides students with a critical perspective on the complex interaction between the protection of fundamental rights and the need to maintain stability in a country characterized by its ethnic and cultural diversity. Education in this dichotomy contributes to the formation of informed citizens, encourages critical thinking and promotes fundamental values ??such as tolerance and empathy. Individuals educated in this approach are more likely to advocate for social justice and lead initiatives that promote social peace in their communities. In this sense, some educational variants are sought to enhance social security and stability through the intellectual growth of Ecuadorians.
Keywords:
Education, intellectual growth, peace, students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





