La labor del profesor de Educación Laboral en la comunidad
Abstract
La necesidad de un nuevo profesor de Educación Laboral ocupa un lugar destacado en la retórica educativa actual, sobre todo ante el desarrollo tecnológico y la construcción de una nueva educación. El presente trabajo muestra la labor del profesor de Educación Laboral para lograr a partir de su encargo social una imprescindible relación entre escuela – familia – comunidad, partiendo de la concepción del proceso constructivo, utilizando diversos materiales reciclados, se construyen artículos de utilidad social en el taller, alcanzando la más adecuada vinculación entre la teoría y la práctica, dando respuesta a las necesidades de la comunidad, recibiendo el apoyo de la familia, reconociéndose a sí mismo como sujeto social y a actuar en las circunstancias sociales en que le ha tocado vivir.
Palabras clave:
Educación Laboral, actividad laboral, comunidad, vida práctica.
ABSTRACT
The need for the new teacher of Laboring Education subject is prominently important in the current educational rhetoric, especially with the technological development and the construction of a new education. This paper presents the work of the Labor Education professor to achieve from its social mission an essential relationship among school - family - community, based on the conception of the construction process, using various recycled materials, articles of social utility are built into the workshop, reaching the most appropriate link between theory and practice, responding to the needs of the community, receiving support from family, recognizing himself as a social subject and to act in the social circumstances in which he lives.
Keywords:
Laboring education, work activity, community, practical life
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





