¿Es la Pedagogía de la promoción de salud una rama de la ciencia pedagógica?
Abstract
Asumir desde una posición reflexiva el análisis acerca de la interrogante que da título a este trabajo es una de las particularidades que viene caracterizando a la comunidad científica que lleva a cabo estudios relacionados con el tema. A nivel internacional este aspecto viene cobrando importancia, toda vez que se reconoce la necesidad de mejorar la calidad de vida de las personas, sin embargo para poder alcanzar tan noble propósito se impone la necesidad de educar desde la primera infancia a todos los miembros de la sociedad, para que con actitud consciente emprendan el derrotero que implica conocerse a sí mismo, prevenir para evitar y actuar en beneficio de todos. Las reflexiones realizadas si bien no constituyen pautas definitivas, al menos nos colocan ante el debate científico: ¿Es o no la Pedagogía de la Promoción de Salud rama de la Ciencia Pedagógica?
Palabras clave:
Promoción de Salud, Pedagogía.
ABSTRACT
Assume the position from a thoughtful analysis of the question in the title of this work is one of the features that has characterized the scientific community that conducts research on the topic. Internationally this aspect is gaining importance, since the need to improve the quality of life of the people is recognized, however to achieve this noble purpose there is a need to educate from early childhood to all members society to undertake conscious attitude to the course that involves knowing yourself, prevent and act to prevent the benefit of all. The reflections but not definitive guidelines, at least we placed before the scientific debate: Is the Education or Health Promotion branch of Science Education?
Keywords:
Health Promotion, Education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





