Efectos en el rendimiento académico por uso de dispositivos electrónicos
Abstract
El uso de dispositivos electrónicos como apoyo pedagógico en las aulas va orientado a incentivar el interés y el desarrollo de nuevas formas de pensar y de solucionar problemas. El estudio contrasta las realidades de uso y aprovechamiento de los dispositivos móviles de acuerdo al nivel de escolaridad en el que se hallan los estudiantes. Este trabajo es de revisión bibliográfica, determinando que las funcionalidades de los dispositivos móviles constituyen un aporte importante para la educación, y se concluye en que las nuevas tecnologías deben ser incorporadas siempre, cuidando no caer en excesos para evitar conductas adictivas, ni llegar al hostigamiento ni agotamiento por el uso intensivo de la misma.
Palabras clave:
Conducta, Tics, estudiantes, dispositivos electrónicos.
ABSTRACT
The use of electronic devices as pedagogical support in the classroom is aimed at encouraging interest and the development of new ways of thinking and problem solving. The study contrasts the realities of use and exploitation of mobile devices according to the level of schooling of the students. This work is a literature review, determining that the functionalities of mobile devices are an important contribution to education, and concludes that new technologies should always be incorporated, taking care not to fall into excesses to avoid addictive behaviors, nor to reach harassment or exhaustion by the intensive use of it.Keywords:
Behavior, ICTs, students, electronic devices.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





