Los vicios de construcción textual de los estudiantes en las carreras de Ciencias Técnicas
Abstract
Los vicios de construcción textual afectan considerablemente la comunicación verbal; estudiarlos es de gran importancia para lograr que la expresión oral y escrita sean cada vez más claras y eficientes. En la asignatura Práctica Integral de la Lengua Española (PILE), se encuentra este contenido, específicamente en el segundo semestre, programa que reciben todos los estudiantes de las carreras de Ciencias Técnicas en el primer año. Las autoras de este trabajo consideran, que para la mejor preparación de estudiantes, se debe brindar más información sobre los vicios de construcción textual, porque son insuficiencias que existen en el lenguaje de los estudiantes, y en la bibliografía básica y complementaria que está al alcance de estos sujetos, no están todos los vicios que afectan la comunicación.
Palabras clave:
Vicios de construcción textual, comunicación verbal.
ABSTRACT
Mistakes made while creating a text considerably affect verbal communication among people; to study them is of great value to make oral and written communication clearer and more efficient. These language contents are taught during the second semester of the first year of all the specialties belonging to the Technical Sciences through the subject Integrated Practice of the Spanish Language. The main goal of the present study is to complement the existing bibliography in this field to contribute to a better preparation of the students; thus it offers large information about the most common mistakes made by these students while producing a text and suggests different ways to counteract them.
Keywords:
Mistakes the text construction, verbal communication.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





