Utilización del Modelo Flipped Learning en busca de una mayor motivación en los estudiantes universitarios
Abstract
Las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) han venido cambiando la forma de interpretar la educación. En los últimos años se han creado modelos en busca de un mejor aprovechamiento de las mismas, cuestión esta que nos ha impulsado en la búsqueda y creación de competencias digitales que nos posibilite ir emparejado a una era en constante evolución y forma de ver las cosas, además de poder crear nuevos espacios para el aprendizaje. Los alumnos actuales necesitan nuevas formas educativas vinculadas a las TIC, donde pasan a ser protagonistas de su propio aprendizaje. En el presente artículo se expondrán criterios basados en investigaciones realizadas por otros autores y en la propia opinión del autor, sobre la utilización del modelo flipped classroom o como se le conoce en español, aula inversa para lograr una mayor motivación en los estudiantes universitarios.
Palabras clave:
TIC, flipped classroom, aula invertida, competencias digitales, aprendizaje.
ABSTRACT
Information technologies and Communications (ICT) have been changing the way of interpreting education. In recent years they have created models in search of a better use of them, an issue that has driven us in the search and creation of digital skills that will enable us to match with an era in constant evolution and the way of seeing things, in addition to creating new learning spaces. Current students need new forms of education related to ICT, where they become the protagonists of their own learning. This article presents criteria about the usage of the flipped classroom model or as it is known in Spanish, reverse classroom will be exhibited for greater motivation in college students.
Keywords:
ICT, flipped classroom, reverse classroom, digital skills, learning.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





