Possibilities of using online network communities in the educational process to develop professional skills in students

Authors

Abstract

The goal of the study is to provide theoretical substantiation for the expediency of an online community for customer communication to train undergraduate students in tourism for professional interaction with consumers of tourist services. Through the methods of systemic analysis and theoretical generalization, the study analyzes scientific perspectives on using social media communities to train future specialists in the framework of higher education. The paper presents the results of a survey of university teachers on using social media communities to train tourism specialists to professionally interact with customers. The article also reports the results of a survey of tourism students on the advantages of using social media in vocational training. The authors substantiate the expediency of creating a virtual community in the form of an online community for communication with potential clients for practical training of future tourism specialists for professional interaction with clients.

Keywords:

Students, tourism specialists, virtual community, professional interaction with customers, online community.

RESUMEN

El objetivo del estudio es fundamentar teóricamente la conveniencia de una comunidad en línea para la comunicación con el cliente para capacitar a estudiantes de pregrado en turismo para la interacción profesional con los consumidores de servicios turísticos. A través de métodos de análisis sistémico y generalización teórica, el estudio analiza perspectivas científicas sobre el uso de las comunidades de redes sociales para formar futuros especialistas en el marco de la educación superior. El artículo presenta los resultados de una encuesta realizada a profesores universitarios sobre el uso de comunidades de redes sociales para capacitar a especialistas en turismo para que interactúen profesionalmente con los clientes. El artículo también informa de los resultados de una encuesta realizada a estudiantes de turismo sobre las ventajas del uso de las redes sociales en la formación profesional. Los autores fundamentan la conveniencia de crear una comunidad virtual en forma de comunidad en línea para la comunicación con clientes potenciales para la formación práctica de futuros especialistas en turismo para la interacción profesional con los clientes.

Palabras clave:

Estudiantes, especialistas en turismo, comunidad virtual, interacción profesional con clientes, comunidad online.

Published

2024-05-03

How to Cite

Abdullayev, I., Akhmetshin, E., Nayanov, E., Otcheskiy, I., & Lyubanenko, A. (2024). Possibilities of using online network communities in the educational process to develop professional skills in students. Revista Conrado, 20(98), 395–401. Retrieved from https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3765