Una mirada desde la universidad a la educación ambiental en el nivel básico primaria de Colombia
Abstract
El trabajo hace referencia a la situación actual que posee la Educación Ambiental en Colombia. En particular se indaga aplicando el enfoque Ciencia, Tecnología y Sociedad para comprender la situación en la Educación Básica Primaria de la región de Tumaco Nariño. Los Proyectos Ambientales Escolares se sitúan en el centro del análisis y se destaca lo que ocurren en la Institución Educativa Liceo Nacional Max Seidel. Al detectar falencias en el desarrollo de los proyectos se propone entonces diseñar y desarrollar acciones que contribuyan a la mejora en la comprensión de docentes y estudiantes acerca del cuidado de la región y sus recursos, las ideas toman en consideración los estudiantes en los grados de básica primaria (4°- 5°, cuarto y quinto respectivamente de la Institución Educativa Liceo Nacional Max Seidel.
Palabras clave:
Educación ambiental, proyectos, universidad, escuela.
ABSTRACT
The paper refers to the current situation of environmental education in Colombia. In particular it is investigated applying the approach Science, Technology and Society to understand the situation in the Primary Basic Education of the region of Tumaco Nariño. School environmental projects are at the center of the analysis and highlights what happens at the National Institutes of Education Max Seidel. When detecting shortcomings in the development of projects, it is then proposed to design and develop actions that contribute to the improvement in the understanding of teachers and students about the care of the region and its resources, the ideas take in consideration the students in the basic grades (4th - 5th, fourth and fifth respectively of the National Higher Education Institution Max Seidel.
Keywords:
Environmental education l, projects, university, school.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





