El juego en la Educación Primaria. Una vía para el fortalecimiento de la inclusión educativa
Abstract
El nivel de enseñanza primaria instituye una prioridad de los sistemas educacionales en los diferentes países. Se trata del nivel básico elemental, base de los procesos de aprendizaje y desarrollo futuro en el individuo, dado que en las edades de 6 a 12 años, se forman las mayores potencialidades en el desarrollo psicológico del escolar, al constituir una condición esencial para su posterior actividad en los diferentes niveles de estudios. Para ello es necesario tener en cuenta que, el aprender constituye uno de los cuatro pilares en los que se sustenta la educación del nuevo milenio; en virtud de lo antes planteado, se insiste en la necesidad de lograr un Proceso de Enseñanza Aprendizaje en la escuela primaria que trascienda lo tradicional, que transite más allá de la enseñanza de hábitos, habilidades y conocimientos específicos para incluir en él a todos los alumnos independientemente de sus diferentes posibilidades para aprender.
Palabras clave:
Inclusión educativa, educación primaria, juego
ABSTRACT
The level of primary education establishes a priority of educational systems in different countries. This is the elementary level, based on the processes of learning and future development in the individual, given that in the ages of 6 to 12 years, form the greater potential in the psychological development of the school, as an essential condition for subsequent activity in the different levels of study. To do this, it is necessary to take into account that learning is one of the four pillars on which supports the education of the new millennium; as it was stated before, it is stressed the need of a teaching-learning process in the elementary school that transcends the traditional, that travels beyond the teaching of habits, skills and specific knowledge to include all students regardless of their different possibilities to learn.Keywords:
Education inclusion, primary education, game
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





