La promoción de la lectura en la Carrera de Comunicación Social en las universidades ecuatorianas
Abstract
Se aborda la promoción de la lectura en la formación del profesional de la carrera de Comunicación Social y las dimensiones básicas que la distinguen. La lógica del trabajo tuvo en cuenta la utilización de diversas técnicas y métodos de investigación del nivel teórico y empírico. Se requiere de un proceso de enseñanza-aprendizaje que se exprese en la promoción de la lectura como una herramienta de intervención pedagógica, integradora y sistémica, que implica la planificación de acciones formativas, con sus dimensiones básicas, en correspondencia con las exigencias de la formación de profesionales.
Palabras clave:
Promoción, lectura, universidad, dimensiones básicas.
ABSTRACT
It addresses the promotion of reading in the training of the career of Social Communication career and the basic dimensions that distinguish it. The logic of the work took into account the use of various techniques and research methods at the theoretical and empirical level. It requires a teaching-learning process that is expressed in the promotion of reading as a pedagogical, integrative and systemic intervention tool, which involves the planning of training actions, with its basic dimensions, in correspondence with the requirements of training of professionals.Keywords:
Promotion, reading, university, basic dimensions.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





