La trasformación digital en los procesos académicos de la Universidad como alternativa a la reducción de impacto al medio ambiente
Abstract
La transformación digital exige aplicar cambios en los procesos de aprendizaje y desarrollo. Estos cambios y cómo implementarlos a partir de la experiencia desarrollada en el proceso prácticas pre profesionales de la Universidad Metropolitana sede Machala es la intención del presente trabajo, en donde se involucró a todos los docentes y alumnos participantes del mismo, para que asuman estos cambios en la modalidad de trabajo, comunicación y presentación de resultados, considerando las ventajas que presenta utilizar las herramientas y plataforas online de control de proyectos versus la formas tradicionales a través de email o peor aún de documentos impresos que por lo general deben imprimirse más de una vez e impactan el medio ambiente.
Palabras clave:
Transformación digital, plataformas online, medio ambiente, procesos, universidad.
ABSTRACT
Digital transformation requires applying changes in the learning and development processes. These changes and how to implement them from the experience developed in the process of pre professional practices of the Metropolitan University of Machala is the intention of the present work, where all the participating teachers and students were involved, so that they assume these changes in the modality of work, communication and presentation of results, considering the advantages of using online tools and platforms for project control versus traditional forms through email or even worse for printed documents that generally have to be printed more than one time and impact the environment.Keywords:
Digital transformation, online platforms, environment, processes, university.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





