Contratación de docentes bajo la dirección de talento humano en UNIANDES Riobamba.
Abstract
Las universidades del Ecuador, tanto públicas como privadas, han presentado una problemática en cuanto a los procesos de contratación de docentes, siendo estas, parte fundamental en el desarrollo económico, social y cultural del país. La contratación de docentes depende de varios factores como, la calidad académica en la educación superior. El objetivo de este estudio es proponer un modelo de gestión para la contratación de docentes en Uniandes Sede Riobamba, utilizando el método de investigación cualicuantitativa, proponer un modelo de gestión para la contratación de docentes en Uniandes Sede Riobamba. El estudio concluyó que los procesos de contratación docente deben estar encaminados a mejorar el desempeño laboral de los profesores, el mismo que se verá reflejado en la calidad de la educación superior en UNIANDES Sede Riobamba.
Palabras clave:
Contratación docente, Uniandes, calidad académica, universidades.
ABSTRACT
Ecuador's universities, both public and private, have presented a problem regarding the process of hiring professors, as they are a fundamental part of the economic, social and cultural development of the country. The hiring of teachers depends on several factors such as academic quality in higher education. The objective of this study is to propose a management model for the hiring of teachers in UNIANDES Riobamba, using the qualitative-quantitative research method, to propose a management model for the hiring of teachers in UNIANDES Riobamba. The study concluded that the processes of teacher recruitment should be aimed at improving the work performance of teachers, which will be reflected in the quality of higher education at UNIANDES Riobamba.Keywords:
Teacher hiring, UNIANDES, academic quality, universities.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





