El acceso al servicio de internet y el derecho a la educación básica
Abstract
Esta investigación realiza un análisis crítico jurídico a la limitación o vulneración del derecho a la educación durante la pandemia del COVID 19, obteniéndose algunos datos que revelan que millones de personas no pudieron acceder a las clases virtuales, en especial los niños y niñas de educación básica del sector rural. En el trabajo se utilizó la investigación cualitativa para evidenciar las principales características y ventajas de la educación virtual y cómo se aplicó durante la pandemia. La modalidad cuantitativa permitió evidenciar datos preocupantes sobre la afectación real del derecho a la educación sobre un número relevante de personas de la población ecuatoriana.
Palabras clave:
Educación, virtual, tecnologías de la información, derechos, sector rural.
ABSTRACT
This research carries out a critical legal analysis of the limitation or violation of the right to education during the COVID 19 pandemic, obtaining some data that reveals that millions of people were unable to access virtual classes, especially boys and girls in basic education of the rural sector. In the work, qualitative research was used to demonstrate the main characteristics and advantages of virtual education and how it was applied during the pandemic. The quantitative modality allowed to reveal worrying data on the real affectation of the right to education on a relevant number of people of the Ecuadorian population.Keywords:
Education, virtual, information technology, rights, rural sector.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





