A New English Learning Culture for University Students

Resumen

This article presents the results of the Research Project entitled “Creation of a New English Language Learning Culture”. The authors have the hope that English study at the university can be improved with the formation of a new leaning culture that made the students excellent learners. Theoretical and empirical methods allowed the analysis and characterization of the problem: the learners do not know how to learn English, as well as the elaboration of the New Culture and a strategy for its application, directed to achieve better learnings for the communicative, interactive and intercultural competences. A system of actions was designed and put into practice with students from Foreign Language Studies at the University of Pinar del Rio. The teachers and the students themselves are the mediators to achieve to learn to learn the language. The results reflect the transformations made in the students’ traditional culture in favor of the new one where enjoyable, motivating, dynamic, faster and more efficient learning take place.

Keywords:

English language, learning, culture, university students.

 

RESUMEN

El artículo presenta los resultados del proyecto de investigación “Creación de una nueva cultura del aprendizaje de lenguas”. Los autores tienen la esperanza que los estudios del Inglés en la universidad puedan ser mejorados con la formación de una nueva cultura de aprendizaje que haga de los estudiantes excelentes aprendices. Métodos del tipo teórico y empírico permitió el análisis y caracterización del problema: los estudiantes no saben cómo aprender inglés, así como la elaboración de una Nueva Cultura y estrategias para su aplicación, dirigido a lograr la competencia comunicativa, interactiva e intercultural. Un sistema de acciones fue diseñado y puesto en práctica en estudiantes de la carrera de Lenguas Extranjeras de la Universidad de Pinar del Río. Los profesores y estudiantes son los mediadores para lograr aprender a aprender la lengua. Los resultados reflejan la transformación realizada en la cultura tradicional de aprendizaje de los estudiantes en una nueva, donde tenga lugar un aprendizaje más divertido, motivador, dinámico, rápido y efectivo.

Palabras clave:

Lengua inglesa, aprendizaje, cultura, estudiantes universitarios

Publicado
2023-03-03
Cómo citar
Acosta Padrón, R., Vigil García, P. A., & Andarcio Betancourt, E. E. (2023). A New English Learning Culture for University Students. Revista Conrado, 19(91), 192-205. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2941