Enseñanza comunicativa de las contraccioones en inglés en la formación de profesores de Lenguas Extranjeras
Abstract
El artículo muestra procedimientosmetodológicos parala enseñanza de las contracciones en inglés. Responde al papel de las contracciones en la comunicación y su insuficiente tratamiento desde la formación lingüístico-comunicativa de los estudiantes de primer año de la carrera de Lenguas Extranjeras. Los métodos utilizados: el histórico-lógico, el sistémico y la modelación, además deobservación, entrevista, encuesta, análisis documental,pre experimento,técnica de conversación guiada y la autorreflexión acerca del uso de las contracciones. Se utilizó, además, la investigación acción participativa para la elaboración delos procedimientos basados en tareas interactivas para la enseñanzade las contracciones. Los resultados del estudio muestran el papel de las contracciones en el aprendizaje del inglés, la cual difiere de la práctica pedagógica. Los resultados, procedimientos y tareas,indican que la eficiencia en la enseñanza de las contracciones es superior a aquella obtenida en el diagnóstico en términos de reconocimiento y producción conversacional.
Palabras clave:
Contracciones, enseñanza del inglés, tareas interactivas y procedimientos metodológicos.
ABSTRACT
The article shows methodological procedures for the teaching of English contractions This responds to the role of contractions in communication, and their insufficient treatment in the linguistic and communicative formation of first year students of Foreign Languages Studies. The methodos used were: the historic-logic, the systemic and the modelling, besides, observation, interview, survey, document analysis, pre-experiment, technique of guided conversation and self-reflection about the use of contractions in English. Besides, the participatory action research was used for the elaboration of methodological proceduresbased on interactive tasks for the learning of contractions in English. The results of the study show the role of contractions in the learning of English, which differs from the pedagogical practice. The results, procedures and tasks, show that the efficiency in teaching the English contractions is higher than the one obtained in the diagnosis in terms of recognition and conversational production.
Keywords:
Concepts: contractions, English teaching, interactive tasks, and methodological procedures.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





