Estrategia curricular de Educación Ambiental desde la Matemática Superior

Authors

Abstract

El presente trabajo se dirige a perfeccionar el desempeño de los estudiantes de carreras universitarias a partir del diseño e implementación de tareas docentes para elevar la cultura y a la vez su educación medioambiental, utilizando como alternativa los problemas de ecuaciones diferenciales desde la disciplina Matemática Superior, teniendo como sustento psicopedagógico el enfoque desarrollador, estableciendo nexos interdisciplinarios entre ellas, dándole salida a la Estrategia Curricular de Educación Ambiental.

Palabras clave:

Educación ambiental, matemática superior, tareas docentes.

 

ABSTRACT

The article aims at perfectioning the performance of the students in the tertiary education by designing and implementing teaching tasks in order to rise both the environmental culture and education through the differential equation exercises of the discipline Mathematics in Tertiary Education taking its psychopedagogic approach as a basis and stablishing the interdisciplinary relationship between the Curricular Strategy of Environmental Education and the discipline.

Keywords:

Environmental education, mathematics in tertiary education, teaching tasks.

Published

2021-03-08

How to Cite

Del Sol Martínez, J. L., Arteaga Valdés, E., & Bande González, L. (2021). Estrategia curricular de Educación Ambiental desde la Matemática Superior. Revista Conrado, 17(78), 313–321. Retrieved from https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1682

Most read articles by the same author(s)