¿Cómo promover y educar para la salud a través de las clases de Matemática?
Abstract
La Didácticadela Matemáticajustifica su presencia en el plan de estudios, porque: ofrece fundamentos teóricos y metodológicos específicos para la dirección del proceso educativo y de enseñanza-aprendizaje dela Matemáticaen las educaciones media y media superior; proporciona conocimientos, habilidades y capacidades para el diagnóstico y seguimiento del aprendizaje en la asignatura desde un enfoque desarrollador; pone a disposición de los estudiantes vías, métodos, y procedimientos de enseñanza variados, alternativas para el empleo de los medios de enseñanza que apoyen la comprensión, así como los criterios para su selección en contextos diversos, aplicables a los campos de acción y esferas de actuación del profesional que se aspira a formar y contribuye a la reafirmación de convicciones sobre el papel de la investigación y la superación en su formación permanente, propósito que se expone en este trabajo.
Palabras clave:
Didáctica, matemática, plan de estudios, conocimiento, habilidades.
ABSTRACT
The Mathematics Education justifies its presence in the curriculum because: provides specific theoretical and methodological foundations for the direction of the educational process of teaching and learning of mathematics in upper secondary educations and media, provides knowledge, skills and abilities for diagnosis and monitoring of learning in the subject from a developer approach, provides the means, methods, and teaching procedures varied alternatives to the use of teaching aids to support the students understanding and criteria for selection in different contexts, applicable to the fields of action and areas of professional activity that aims to train and contributes to the reaffirmation of beliefs about the role of research and improvement in their continuing formation, purpose set out in this job.
Keywords:
Teaching, math curriculum, knowledge, skills.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





