Estudio de los instrumentos de medición del nivel de satisfacción estudiantil universitaria en la enseñanza en línea durante la crisis del covid-19
Abstract
El objetivo de este estudio es medir la situación actual de emergencia sanitaria provocada por la COVID-19 que ha repercutido en los estudiantes en su aprendizaje con la enseñanza virtual. Se realizaron pruebas de validez y AFE con las opiniones de 112 estudiantes de la muestra. Se aplicaron contrastes asimétricos a los factores subyacentes, género y ocupación en cada elemento. El instrumento representado en la matriz del modelo tiene suficiente valor para medir lo que quiere medir. Se aceptan puntajes de factor, género y carrera. Hubo significación estadística en el género del factor de desempeño y en la ocupación del nivel de satisfacción.
Palabras clave:
Mediation tools, online teaching, student satisfaction, academic performance
ABSTRACT
The objective of this study is to measure the current health emergency situation caused by COVID-19 that has impacted students in their learning with e-learning. Validity and AFE tests were conducted with the opinions of 112 students in the sample. Asymmetric contrasts were applied to the underlying factors, gender and occupation in each item. The instrument represented in the model matrix has sufficient value to measure what it wants to measure. Factor, gender, and career scores are acceptable. There was statistical significance in the performance factor gender and satisfaction level occupation.Keywords:
Herramientas de mediación, enseñanza en línea, satisfacción de los estudiantes, rendimiento académicoDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





