Estrategia educativa para la atención odontología a pacientes con uso de bifosfonatos
Abstract
En la actualidad investigar temas relacionados con la atención odontología a pacientes con uso de bifosfonatoz desde una perspectiva educativa es un reto que demanda de una búsqueda bibliográfica profunda, pero a su vez es siempre una necesidad para la comunidad científica y los pacientes, en correspondencia con lo antes planteado, la presente investigación tiene como objetivo general: elaborar una estrategia educativa para que contribuya a la atención odontología a pacientes con uso de bifosfonatoz. Durante el estudio realizado se utilizaron métodos teóricos, empíricos y matemáticos y estadísticos. Se conformó la validez de la investigación, pues los resultados luego de aplicada la estrategia educativa se observaron transformaciones importantes con respecto al momento inicial.
Palabras clave:
Difosfonatos, Osteonecrosis, Protocolos Clínicos, Odontología.
ABSTRACT
At the present time to investigate topics related with the attention dentistry to patient with bifosfonatoz use from an educational perspective is a challenge that demands of a deep bibliographical search, but in turn it is always a necessity for the scientific community and the patients, in correspondence with the before outlined, the present investigation has as general objective: to elaborate an educational strategy so that it contributes to the attention dentistry to patient with bifosfonatoz use. During the carried-out study theoretical, empiric and mathematical and statistical methods were used. He/she conformed to the validity of the investigation because the results after having applied the educational strategy important transformations were observed about the initial moment.Keywords:
Difosfonatos, Osteonecrosis, Clinical Protocols, Dentistry.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





