La profesionalización del claustro universitario en función de la calidad de los procesos
Abstract
El trabajo presenta el análisis del proceso de profesionalización de los docentes de las carreras pedagógicas en las universidades. Este resultado se confronta con las concepciones en torno a este tema y se expone una concepción dirigida a la planificación de las acciones de profesionalización, desde los planes de desarrollo individual en función de las necesidades de cada docente; los procesos que devienen de la formación de un profesional más competente que responda a las exigencias y necesidades del contexto educativo actual; el desarrollo de un claustro de excelencia relacionado con la elevación de la formación académica y docente; el impacto en el contexto educativo.
Palabras clave:
Profesionalización, calidad, Educación Superior.
ABSTRACT
The paper presents the analysis of the process of professionalization of teachers at the Pedagogical careers’ at University. This result is confronted with the views on this subject and a concept aimed at planning the actions of professionalism, from individual development plans based on the needs of each teacher is exposed; processes that arise from the formation of a competent professional that meets the demands and needs of today's educational context; the development of a faculty of excellence associated with the elevation of academic and teacher training; the impact on the educational context.
Keywords:
Professionalism, quality, Higher Education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





