Acciones, protagonismo familiar y carácter intersectorial del Programa Educa a tu Hijo
Abstract
El trabajo comunitario constituye el punto de partida para el desarrollo de acciones coherentes que respondan a las necesidades, potencialidades y realidades internas de una comunidad. Un ejemplo de ello es el Programa Social de Atención Educativa, en el que se diseñan acciones, con la participación de diferentes sectores y organizaciones de la sociedad que en su integración logran un accionar más exitoso en beneficio de la comunidad. En tal sentido en el artículo se reflexiona sobre aspectos medulares para el éxito del Programa Educa a Tu Hijo y se proponen determinadas acciones que permitan incentivar la participación de los diversos sectores sociales que intervienen en la comunidad, para fortalecer el trabajo intersectorial de dicho programa.
Palabras clave:
Programa Educa a tu Hijo, trabajo comunitario, participación
ABSTRACT
Community work is the starting point for the development of coherent actions that respond to the needs, potential and internal realities of a community. An example of this is the Social Program of Educational Attention, in which actions are designed with the participation of different sectors and organizations of the society that in their integration achieve a more successful action for the benefit of the community. In this sense, the article reflects on key aspects for the success of the Educate Your Child Program and proposes certain actions to encourage the participation of the various social sectors involved in the community, in order to strengthen the intersectoral work of this program.
Keywords:
Educating your Child Program, community work, participate
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





