Las ideas pedagógicas martianas y su vigencia en el sistema educacional cubano
Abstract
La importancia de la problemática educativa y la necesidad de emplear el pensamiento martiano en las diferentes esferas de actuación del estudiantado cubano motivó la realización de esta revisión bibliográfica sobre las ideas pedagógicas martianas, conjuntamente con la valoración y la materialización en el sistema educacional cubano de cada una de ellas. Entre los resultados más importantes se destacan la información que se brinda sobre el proyecto educativo martiano, la dimensión político-social de la educación martiana y sus características esenciales.
Palabras clave:
José Martí, pedagogía, educación.
ABSTRACT
The importance of educational problems and the need of using Marti’s thought within different acting scenarios of Cuban students motivated the realization of this bibliographical review on Marti’s pedagogical ideas, so as the evaluation and materialization of each of them in the Cuban Educational System. The information provided about Marti’s Educative Project, its socio-political dimension and its main characteristic are among the most outstanding results.
Keywords:
José Martí, education, pedagogy.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





