La influencia del liderazgo pedagógico en las prácticas educativas
Abstract
El presente estudio aborda el tema relacionado con el liderazgo pedagógico y su influencia en las prácticas educativas y en el aprendizaje de los estudiantes, en el contexto de la Licenciatura de Administración, del Centro Universitario Continental; institución incorporada a la Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo. Así mismo se han analizado algunos estudios sobre este tema, en el ámbito nacional y e internacional, como sustento de los referentes que han sustentado la investigación. Se asume como referentes las aportaciones de diferentes autores que abogan por la influencia del liderazgo pedagógico en la mejora de los procesos formativos de los estudiantes, lo cual impacta en los indicadores de calidad de las instituciones.
Palabras clave: Liderazgo pedagógico, prácticas educativas, aprendizaje del estudiante.
ABSTRACT
This study addresses the issue related to pedagogical leadership and its influence on educational practices and student learning, in the context of the Bachelor of Administration, Continental University Center; institution incorporated to the Autonomous University of the State of Hidalgo. Likewise, some studies on this topic have been analyzed, both nationally and internationally, as support for the references that have supported the research. The contributions of different authors who advocate the influence of pedagogical leadership in the improvement of the students' training processes are assumed as referents, which impacts on the quality indicators of the institutions.
Keywords: Pedagogical leadership, educational practices, student learning.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





