Las ciencias naturales desde la perspectiva ciencia, tecnología, sociedad y ambiente: una propuesta reflexiva para el aprendizaje de la Química
Abstract
El presente artículo es una propuesta dirigida hacia la articulación del aprendizaje de las Ciencias Naturales, contextualizando la Química, a partir del enfoque ciencia, tecnología, sociedad y ambiente. El propósito consiste en explicar cómo el enfoque Ciencia, Tecnología y Sociedad representa una mediación para la enseñanza de las Ciencias Naturales particularmente la Química. Partiendo de esta premisa, es imperioso el acercamiento a la construcción de modelos explicativos, mediante la comprensión de tres niveles de pensamiento propuestos por Jhonstone (2006), para reacciones químicas: niveles macroscópico, microscópico y simbólico.
Palabras clave:
Ciencia, tecnología, sociedad, Química, Currículo.
ABSTRACT
The present article is a proposal directed towards the articulation of the learning of the Natural Sciences, contextualizing the Chemistry, from the approach science, technology, society and environment. The purpose is to explain how the Science, Technology and Society approach represents a mediation for the teaching of Natural Sciences, particularly Chemistry. Starting from this premise, it is imperative to approach the construction of explanatory models, by understanding three levels of thought proposed by Jhonstone (2006), for chemical reactions: macroscopic, microscopic and symbolic levels.Keywords:
Science, technology, society, Chemistry, Curriculum.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





