Mathematics contests in Huambo province: a pedagogical model for their development

Autores/as

Resumen

Mathematics competitions, Mathematics Olympiads, have been held in Angola since 2010. Some aims of these Olympiads are the perfection of Mathematics teaching and identifying of young students with talent to study this science. However, such goals are not always achieved. In the present work, the authors reflect on the topic and propose a pedagogical model for its development in the context of the Angolan province of Huambo.

Keywords:

Mathematics competitions, identification of mathematics talent, exercises for mathematics Olympiads.

 

RESUMEN

Los concursos de matemática, Olimpíadas de Matemática, se desarrollan en Angola desde el año 2010. Estas olimpíadas tienen como algunos de sus objetivos perfeccionar la enseñanza de la Matemática y detectar jóvenes con talento para estudiar esta ciencia, pero tales objetivos no siempre se alcanzan. En el presente trabajo los autores reflexionan sobre el tema y proponen un modelo pedagógico para su desarrollo en el contexto de la provincia Huambo de la república de Angola.

Palabras clave:

Concursos de matemática, identificación de talentos, ejercicios de olimpiadas.

Descargas

Publicado

2020-11-24

Cómo citar

Chiumbo Paiva, J., Crespo Hurtado, E., López Fernández, R., & Crespo Borges, T. (2020). Mathematics contests in Huambo province: a pedagogical model for their development. Revista Conrado, 16(S 1), 249–255. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1548

Artículos más leídos del mismo autor/a