Estrategia Educativa como ayuda para la inclusión social en estudiantes de la Carrera de Derecho
Abstract
RESUMEN
La inclusión social es un derecho que por ley la humanidad tiene por ello, la investigación inicia con la identificación de las bases conceptuales de la inclusión social y su vínculo con la carrera de derecho. Es por eso por lo que el presente trabajo investigativo tuvo como objetivo elaborar una estrategia educativa como ayuda para la inclusión social en estudiantes de la carrera de derecho. Para su desarrollo se utilizaron métodos teóricos, empíricos y estadísticos. Una vez implementada a estrategia se evidenciaron resultados positivos que dan lugar a a validez de la investigación desarrollada.
Palabras clave:
Estrategia educativa, inclusión social, estudiantes de derecho
ABSTRACT
Social inclusion is a right that humanity has by law, therefore, the research begins with the identification of the conceptual bases of social inclusion and its link with the law career. That is why the present research work had the objective of elaborating an educational strategy as an aid for social inclusion in law students. Theoretical, empirical and statistical methods were used for its development. Once the strategy was implemented, positive results were evidenced that give rise to the validity of the research developed.
Keywords:
Educational strategy, social inclusion, law students
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





