El enfoque pedagógico de la formación universitaria y su influencia en el proceso de enseñanza-aprendizaje en UNIANDES
Abstract
En la actualidad, la formación de profesionales es una responsabilidad crucial de las universidades y debe estar estrechamente alineada con las necesidades de desarrollo de la sociedad. En este sentido, es fundamental que las instituciones de educación superior se alineen con las políticas de desarrollo socioeconómico del entorno en el que se encuentran. En esta línea, el objetivo de la presente investigación es evaluar de qué manera la concepción pedagógica adoptada por UNIANDES influye en el proceso de enseñanza-aprendizaje en la formación de profesionales en dicha institución. Para ello, se llevará a cabo un enfoque cualitativo y descriptivo, con el propósito de caracterizar la concepción pedagógica adoptada en la formación de profesionales en la institución. Este estudio implicará la realización de una observación científica y la revisión exhaustiva de documentos relevantes relacionados con la concepción pedagógica en UNIANDES.
Palabras claves:
Proceso formativo, desarrollo de la sociedad, educación, políticas.
ABSTRACT
Currently, the training of professionals is a crucial responsibility of universities and must be closely aligned with the development needs of society. In this sense, it is essential that higher education institutions align themselves with the socioeconomic development policies of the environment in which they are located. In this line, the objective of this research is to evaluate how the pedagogical conception adopted by UNIANDES influences the teaching-learning process in the training of professionals in that institution. For this purpose, a qualitative and descriptive approach will be carried out, with the purpose of characterizing the pedagogical conception adopted in the training of professionals in the institution. This study will involve the realization of a scientific observation and the exhaustive review of relevant documents related to the pedagogical conception in UNIANDES.
Keywords:
Training process, societal development, education, policies
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





