Characterization of verbal activity of a child diagnosed with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
Resumen
This research has an historical culture approach in the development of language and communication of a boy with a diagnostic of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and how this entail with the actual education reform in Mexico, in this specific case based on the characteristics of the first cycle of elementary school in function with expected learnings in the formation field of communication and language. There was found that exists a committal of the regulate language function, some phonemes consolidation, memory, regulation, control and follow-up instructions; and the need of support for the activities.
Keywords:
Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), language, expected learnings.
RESUMEN
El desarrollo de la investigación presenta un enfoque histórico cultural del desarrollo del lenguaje y comunicación en un niño con diagnóstico de TDAH y como se vincula con la actual reforma educativa en México, que en este caso es la perteneciente a los objetivos de la educación primaria en el primer ciclo en función de los aprendizajes esperados que se evalúan en el campo formativo de comunicación y lenguaje. En los cuales se encontró un compromiso importante de la función reguladora del lenguaje, la consolidación de algunos fonemas, la memorización, regulación, control y seguimiento de instrucciones; así como la necesidad constante de apoyo de un agente externo para realizar las actividades.Palabras clave:
TDAH, lenguaje, aprendizajes esperados.Descargas
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