La lectura de los textos jurídicos en el proceso de enseñanza-aprendizaje
Abstract
La lectura de textos jurídicos desde la opinión de algunos especialistas, no es lo suficientemente explotada por la escuela de estos tiempos. Desde esta óptica, las reflexiones y propuestas que este artículo presenta, ilustran la viabilidad de la lectura en su orientación temática y en el tratamiento de valores asociados a una cultura jurídica, a partir de actividades derivadas de lecturas dirigidas que tienen en cuenta la proyección sociocultural en que se inscribe la lectura y el papel de la escuela como ente rector.
Palabras clave:
Lectura, formación integral, textos jurídicos.
ABSTRACT
The reading of juridical texts from the opinion of any specialists is not it sufficiently exploited by the school of these times. From this optics, the reflections and offers that this article presents, illustrate the viability of the reading in his thematic orientation and in the treatment of values associated with a juridical culture, from activities derived from directed readings that bear in mind the sociocultural projection in which there registers the reading and the paper of the school as governing entity
Keywords:
Reading, Integral formation, juridical texts.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





