Análisis de los factores de la periodontitis en estudiantes escolarizados con síndrome de Down
Abstract
El objetivo de este estudio es tratar de explicar la prevalencia de la periodontitis entre los estudiantes con síndrome de Down, averiguar cómo y por qué se desarrollan los problemas bucales como la periodontitis, las infecciones de las encías, ya que en los individuos con este trastorno cognitivo la incidencia de la enfermedad periodontal era en comparación con pacientes sanos de la misma edad y otros grupos de individuos con discapacidad intelectual, encontrando la tasa de pérdida ósea elevada, encías sangrantes, sarro y bolsas periodontales profundas.
Palabras clave:
Factores, Síndrome de Down, estudiante, Alteraciones Congénitas, Periodontal, Sangrado, Enfermedad
ABSTRACT
The aim of this study is to try to explain the prevalence of periodontitis among students with Down syndrome, to find out how and why oral problems such as periodontitis, gum infections develop, as in individuals with this cognitive disorder the incidence of periodontal disease was in comparison with healthy patients of the same age and other groups of individuals with intellectual disability, finding the rate of high bone loss, bleeding gums, tartar and deep periodontal pockets.Keywords:
Factors, Down Syndrome, student, Congenital Alterations, Periodontal, Bleeding, DiseaseDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





