Análisis del rendimiento académico estudiantil en función de la calidad del proceso de enseñanza y la experiencia de clase
Abstract
En el contexto actual, donde las expectativas de un desempeño educativo de alta calidad y la formación de graduados universitarios competentes se ven incrementadas por las exigencias del mercado laboral y la creciente presencia de organizaciones que requieren un uso intensivo del conocimiento, resulta esencial que los planificadores educativos a todos los niveles presten especial atención al proceso de enseñanza. El presente estudio se enfoca en analizar la relación existente entre la calidad de la clase y la evaluación del desempeño estudiantil. Para ello, se emplean diversas técnicas como observación, cuestionario, entrevista y análisis documental, y se realiza el análisis de los datos mediante el software estadístico SPSS versión 22, con el objetivo de describir el comportamiento de ambas variables en este contexto.
Palabras clave:
Expectativas, desempeño educativo, formación, mercado laboral.
ABSTRACT
In the current context, where expectations for high quality educational performance and the formation of competent university graduates are increased by the demands of the labor market and the growing presence of knowledge-intensive organizations, it is essential that educational planners at all levels pay special attention to the teaching process. The present study focuses on analyzing the relationship between classroom quality and student performance evaluation. For this purpose, various techniques such as observation, questionnaire, interview, and documentary analysis are used, and data analysis is performed using SPSS version 22 statistical software, with the aim of describing the behavior of both variables in this context.
Keywords:
Expectations, educational performance, training, labor market
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





