Las invariantes de contenido en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los Sistemas de Gestión de Bases de Datos de la Educación Preuniversitaria
Abstract
El proceso de enseñanza-aprendizaje de los Sistemas de Gestión de Bases de Datos en la Educación Preuniversitaria se caracteriza porque el estudiante tiene que apropiarse de una serie de conocimientos y habilidades que le permitan el manejo de estos sistemas a los cambios y transformaciones tecnológicas. Estas características propicia la necesidad de un tratamiento metodológico con un mayor grado de generalización. El presente trabajo aborda el trabajo con las invariantes de contenido en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los Sistemas de Gestión de Bases de Datos en la Educación Preuniversitaria.
Palabras clave: Invariantes de contenido, Sistemas de Gestión de Bases de Datos.
ABSTRACT
The teaching learning process of the System of management in high school education data base is characterized by the student’s knowledge and abilities which allow the management of these systems to the changes and technological transformations. These characteristics favor the need of a methodological treatment with a higher level of generalization. The present work approaches the treatment to the content invariants in the teaching learning process of system management in high school education data base.
Keywords: Content invariants, Systems of database Management.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





