Propuesta para la elaboración y utilización del Tangram y el Geoplano en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la Geometría de la Educación Infantil
Abstract
En el presente artículo se le propone a los docentes un procedimiento para elaborar un Tangram y un Geoplano, utilizando las nociones geométricas de igualdad, paralelismo y perpendicularidad, que puede ser utilizado, en el proceso de enseñanza - aprendizaje de la Geometría, para guiar a los escolares en su conformación. Se ofrecen, por último, algunas actividades para utilizar estos medios de enseñanza y favorecer el desarrollo de habilidades geométricas (reconocimiento, trazado o construcción, argumentación y resolución de problemas de cálculo) en los escolares.
Palabras clave:
Tangram, Geoplano, habilidades geométricas.
ABSTRACT
The present article carries out a procedure that the primary teachers can use in order to elaborate a Tangram and a Geoplano using the geometric notions of equal, parallelism and perpendicularity. The Tangram and the Geoplano can be used when teaching Geometry. In this article the authors present some activities to develop the geometric abilities of the students if the teachers use the Tangram and the Geoplano in their classes.Keywords:
Tangram, Geoplano, geometric abilities.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





