Estrategia de formación continua del docente universitario en la didáctica de los entornos virtuales de aprendizaje (EVA)
Abstract
El objetivo de investigación fue elaborar una estrategia de formación continua del docente universitario en la didáctica de los entornos virtuales de aprendizaje. Se asumió una metodología de investigación que conjuga los procederes y análisis de lo cuantitativo y lo cualitativo, sobre la base del principio de la unidad dialéctica que se establece entre la teoría, el método y la práctica educativa; en la que se otorga igual relevancia a los dos tipos de datos, con la consecuente generación de información valiosa para la toma de posición del autor. La estrategia que se presenta se organizó sobre la base de las siguientes fases: diagnóstico, planeación, implementación y evaluación, teniendo en cuenta para ello, el resultado del diagnóstico.
Palabras clave:
Formación continua, formación docente, entornos virtuales de aprendizaje, TIC.
ABSTRACT
The research objective was to develop a strategy for the continuous training of university teachers in the didactics of virtual learning environments. A research methodology was assumed that combines the procedures and analysis of quantitative and qualitative aspects, based on the principle of dialectical unity established between theory, method and educational practice; in which the two types of data are given equal relevance, with the consequent generation of valuable information for the author's position. The strategy presented was organized on the basis of the following phases: diagnosis, planning, implementation and evaluation, taking into account the outcome of the diagnosis.
Keywords:
Lifelong learning, teacher training, virtual learning environments, ICT.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





