La optimización del proceso de enseñanza-aprendizaje una tarea de la dirección de las universidades
Abstract
El mundo se transforma vertiginosamente y este dinamismo tienen enormes impactos sobre la misión de las universidades; en los países en vías de desarrollo la optimización del proceso de enseñanza y aprendizaje parece ser la solución para alcanzar el desarro-llo necesario. Estos países estuvieron sometidos al colonialismo y fueron afectados por luchas internas y guerras civiles, por eso necesitan un desarrollo acelerado de profesio-nales. Sobre la optimización del proceso de enseñanza aprendizaje existen investigaciones que tratan diferentes aspectos, pero en este trabajo los autores plantean que este proceso de debe ser intencionado desde la dirección de la universidad. La concepción de este proceso debe hacerse con la participación del claustro y distintos factores de la dirección universitaria.
Palabras clave:
Optimización, proceso de enseñanza aprendizaje, docencia universitaria.
ABSTRACT
The world is transformed vertiginously and enormous impacts on the universities’ mis-sion have this dynamism; in the countries developing the optimization of the teaching-learning process seems to be the solution to attain the necessary development. these countries were subdued to the colonialism and they were affected for internal fights and civil wars, for that reason they need a development accelerated of professionals. on the teaching-learning process investigations that handle different aspects exist, but the authors present in this work that this process of he must be intentional from the university's direction. this process's conception must be made of with the participation the cloister and the university direction's distinct factors.Keywords:
Optimization, teaching-learning process, university teachingl.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





