Uso de las Tecnologías informáticas en el proceso de formación de estudiantes de bachillerato del Colegio Técnico Fiscal “24 de Mayo” del cantón Quevedo
Abstract
La presente investigación se centra en análisis de gestión realizada en el colegio técnico fiscal “24 de Mayo” de la ciudad de Quevedo, con el estudio de la inserción de tecnologías informáticas (IT), se pretendía comprobar las causas y efectos que debilitan el conocimiento práctico de las IT en los estudiantes del Bachillerato del Colegio Técnico Fiscal “24 de Mayo” del Cantón Quevedo, con diseño de investigación cualitativa y cuantitativa, empleando instrumentos: encuestas, observación y análisis de documentos. Logrando una propuesta de modelo de gestión pedagógica para la aplicación de IT dado que la institución no cuenta con un proyecto que le dé un marco de trabajo, metas y orientación en desarrollo de práctica IT en la comunidad educativa.
Palabras clave:
Tecnologías informáticas, proceso de formación, proceso enseñanza-aprendizaje.
ABSTRACT
This research is focused on management analysis carried out at the "24 de Mayo" Technical Tax College in the city of Quevedo, with the study of the insertion of information technologies (IT). The aim was to verify the causes and effects that weaken the practical knowledge of IT in students of the "24 de Mayo" Technical Tax College in Quevedo, with the design of qualitative and quantitative research, using instruments: surveys, observation and analysis of documents. Achieving a proposal for a pedagogical management model for the application of IT since the institution does not have a project that gives a framework, goals, and guidance in the development of IT practice in the educational community.Keywords:
Computer technologies, training process, teaching-learning process.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





