Importancia del uso del simulador GeoGebra para mejorar la enseñanza de las matemáticas para UNIANDES, Quevedo
Abstract
El desarrollo de aplicaciones informáticas para perfeccionar los procesos de enseñanza aprendizajes en la Educación básica, secundaria y preuniversitaria, es una problemática que motiva a los grupos investigativos. El objetivo de la investigación radica en proponer un sistema de implementación de Simulador GeoGebra para mejorar la enseñanza de la asignatura matemáticas en UNIANDES-Quevedo. Se desarrolló una investigación acción participativa, al generar dinámicas de aprendizaje basadas en el Simulador. Se emplearon métodos como: modelación, el analítico sintético y el sistémico, con la finalidad de instrumentar un plan piloto de implementación parcial en las clases de matica, el cual se constituye en el principal resultado.
Palabras clave:
Enseñanza, aprendizaje, matemáticas, simulación.
ABSTRACT
The development of computer applications to improve teaching and learning processes in elementary, secondary and pre-university education is a problem that motivates research groups. The objective of this research is to propose an implementation system of GeoGebra Simulator to improve the teaching of mathematics at UNIANDES-Quevedo. A participative action research was developed by generating learning dynamics based on the Simulator. Methods such as modeling, synthetic analytical and systemic methods were used in order to implement a pilot plan for partial implementation in mathematics classes, which is the main result.Keywords:
Teaching, learning, mathematics, simulation.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





