Estrategias de aprendizajes. Una premisa indispensable en la formación inicial del logopeda
Abstract
Uno de los retos fundamentales que enfrenta la universidad cubana actual en la formación de educadores lo constituye la formación de habilidades para aprender a aprender. Enseñar estrategias de aprendizaje es una tarea que está muy a tono con las exigencias de las nuevas concepciones educativas, que plantean la necesidad de situar al estudiante en el centro del Proceso de Enseñanza Aprendizaje. En el trabajo los autores reflexionan a partir del análisis de los referentes teóricos acerca de la importancia de enseñar estrategias de aprendizaje y determinan a través de métodos empíricos la situación actual y potencial de su enseñanza en la formación inicial del logopeda.
Palabras clave:
Estrategias de Aprendizaje, enseñanza, aprendizaje
ABSTRACT
One of the fundamental challenges facing the current Cuban university teacher training is the formation of skills to learn to learn. Teaching learning strategies is a task that is very much in tune with the demands of new educational concepts, which make it necessary to place students at the center of the Teaching Learning Process. In the paper the authors examine from the analysis of the theoretical framework about the importance of teaching and learning strategies determined through empirical methods the current situation and potential of their education in the initial training of speech therapist.
Keywords:
Learning strategies, teaching, learning.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





