Desarrollo de una investigación a través de un plan de estudio.
Abstract
El artículo tiene como objetivo, identificar las principales estrategias de estudio para el desarrollo del trabajo investigativo, debido a que en el trabajo docente se ha observado que en las investigaciones los estudiantes de nivel superior no establecen un plan de estudio, para lo cual se aplicó una investigación cualitativa, de tipo documental, con un análisis bibliográfico, basado en fuentes primarias como artículos científicos publicados en revistas indexadas, utilizando fuentes de datos, como bases de datos o libros de texto. El plan de estudio en la investigación es importante para poder garantizar que los descubrimientos del estudio sean dirigidos hacia una población, y que para cada nivel de investigación exista un plan de estudio específico.
Palabras clave:
Plan de estudio, estrategias, trabajo investigativo.
ABSTRACT
The objective of the article is to identify the main study strategies for the development of the research work, due to the fact that in the teaching work it has been observed that in the research, higher level students do not establish a study plan, for which qualitative research was applied, of documentary type, with a bibliographic analysis, based on primary sources such as scientific articles published in indexed journals, using data sources, such as databases or textbooks. The study plan in the research is important in order to guarantee that the study discoveries are directed towards a population, and that for each level of research there is a specific study plan.Keywords:
Study plan, strategies, research work.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





