Migración a la Nube como alternativa de almacenamiento de información académica de los profesores
Abstract
RESUMEN
La recepción y respaldo de información es un tema de suma importancia, incluida la académica. En este contexto surge la incógnita entre confiar totalmente en las soluciones tecnológicas en lo que respecta al área educativa o analizarlas con una mirada crítica y evaluar sus implicaciones legales y éticas. En los últimos años las instituciones educativas en Ecuador, han experimentado cambios en la forma de gestión su actividad académica, es por esto que el objetivo fundamental de esta investigación es analizar una forma diferente de tratar la información tomando como referencia aspectos que pueden adaptarse a las Unidades Educativas y para lo cual se realizó una investigación cuali–cuantitativa, aplicando técnicas como la observación y la entrevista, las cuales permitieron recopilar datos muy relevantes y con esto fue posible determinar que la computación en la nube es la herramienta más adecuada para el almacenamiento de información de los profesores.
Palabras clave:
soluciones tecnológicas, actividad académica, unidades educativas
ABSTRACT
Receiving and backing up information is a very important issue, including academic information. In this context, the question arises whether to rely totally on technological solutions in the educational area or to analyze them with a critical eye and evaluate their legal and ethical implications. In recent years, educational institutions in Ecuador have experienced changes in the way they manage their academic activity, which is why the main objective of this research is to analyze a different way of dealing with information, taking as a reference aspects that can be adapted to the educational units and for which a qualitative-quantitative research was conducted, applying techniques such as observation and interview, which allowed the collection of very relevant data and with this it was possible to determine that cloud computing is the most appropriate tool for the storage of information of teachers.Keywords:
technological solutions, academic activity, educational unitsDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





