La enseñanza del inglés en entornos virtuales de aprendizaje en Uniandes - Santo Domingo, Ecuador
Abstract
En momentos de pandemia y reclusión, el alumno depende mucho más de sus propias estrategias para el aprendizaje del inglés. Es propósito de este trabajo, desde un diseño observacional, descriptivo y transversal, valorar el desarrollo de la competencia comunicativa de los estudiantes a partir de elementos de la teoría histórico cultural basado en los temas del curso y el pensamiento crítico que ofrecen las actividades y los textos del libro Life. En la metodología se empleó una concepción mixta de la investigación. El principal resultado ha sido la descripción del pensamiento crítico del alumno desde la comprensión textual a la producción oral. Se concluyó que hay relación entre ambos facilitado por elementos de la teoría histórico cultural.
Palabras clave:
Teoría histórico cultural, aprendizaje de inglés, entornos virtuales, comunicación oral, comprensión de lectura.
ABSTRACT
In times of pandemic and seclusion, the student depends much more on his own strategies for learning English. It is the purpose of this paper, from an observational, descriptive and cross-sectional design, to assess the development of students' communicative competence based on elements of cultural historical theory based on the course topics and the critical thinking offered by the activities and the texts from the book Life. A mixed conception of the research was used in the methodology. The main result has been the description of the student's critical thinking from textual comprehension to oral production. It was concluded that there is a relationship between the two facilitated by elements of cultural historical theory.Keywords:
Cultural historical theory, English learning, virtual environments, oral communication, reading comprehension.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





