Aplicación del aprendizaje significativo en las carreras de Derecho.
Abstract
El presente trabajo de investigación fue direccionado a los aspectos relacionados al aprendizaje significativo en las carreras de derecho, al considerar que existen limitaciones, de orden metodológico y práctico, que afectan el desempeño académico de los estudiantes de esta enseñanza. Se realizó un estudio diagnóstico sobre la aplicación del aprendizaje significativo en las clases de la carrera de derecho de la Universidad Regional Autónoma de los Andes. Se emplearon métodos de orden teórico tales como el análisis-síntesis y la inducción-deducción y del nivel empírico (encuesta y la observación). La información fue sometida al correspondiente procesamiento estadístico. Los resultados obtenidos demuestran la validez del estudio, muestran, además, la necesidad de seguir profundizando en esta temática.
Palabras clave:
Proceso de enseñanza aprendizaje, estilos de enseñanza, carreras de derecho.
ABSTRACT
The present research work was directed to the aspects related to significant learning in law careers, considering that there are methodological and practical limitations that affect the academic performance of students of this teaching. A diagnostic study was carried out on the application of meaningful learning in law school classes at the Universidad Regional Autónoma de los Andes. Theoretical methods were used, such as analysis-synthesis and induction-deduction, and empirical methods (survey and observation). The information was subjected to the corresponding statistical processing. The results obtained demonstrate the validity of the study, and also show the need to continue delving into this subject.Keywords:
Teaching-learning process, teaching styles, law courses.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





