Texto y Ortografía
Abstract
El artículo titulado Texto y Ortografía, se escribe con el propósito de fundamentar ciertos criterios relacionados con la concepción que posee la ejercitación de los contenidos ortográficos; en particular, dedicada esta actividad a los estudiantes que cursan el cuarto año de estudio en las escuelas pedagógicas del país. A los efectos se consideró oportuno la creación del libro Normas ortográficas, caligráficas y textuales; por eso, los autores de este artículo muestran las ideas que les sirvieron de basamento teórico para sustentar la experiencia que consistió en la elaboración del capítulo ll del mencionado libro. Al crear las condiciones que permitieran practicar la normativa ortográfica con el fin de desarrollar la cultura idiomática y posibilitar el entrecruzamiento de saberes, se diseñó el sistema de tareas de aprendizaje.
Palabras clave:
Texto, ortografía, ejercitación, tareas de aprendizaje.
ABSTRACT
The article titled Text and Spelling, is written with the purpose of supporting certain criteria related to the conception that the exercise of the orthographic content possesses; in particular, this activity is dedicated to students who are in the fourth year of study in the country's pedagogical schools. To this end, it was considered appropriate to create the book Orthographic, calligraphic and textual standards; Therefore, the authors of this article show the ideas that served as a theoretical basis to support the experience that consisted in the preparation of chapter II of the previously mentioned book. By creating the conditions that allowed practicing the orthographic rules in order to develop the idiomatic culture and enable the cross-linking of knowledge, the system of learning tasks was designed.Keywords:
Text, spelling, exercising, learning tasks.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





