Impacto de la pandemia en la Educación Virtual: análisis de medidas implementadas desde la óptica de los estudiantes
Abstract
En el marco de esta investigación, se estableció como objetivo principal el análisis de los factores que tuvieron influencia en la educación virtual durante el contexto de la pandemia, así como la evaluación de la eficacia de las medidas implementadas por las autoridades públicas y universitarias desde la perspectiva de los estudiantes. Para lograr este propósito, se adoptó un enfoque cualitativo y se llevaron a cabo entrevistas con estudiantes provenientes de dos instituciones de educación superior ubicadas en la ciudad de Tulcán, provincia del Carchi. Además, se llevó a cabo un análisis minucioso, interpretación y comparación de los datos recopilados de manera individual. Para respaldar la investigación, se realizó una exhaustiva revisión bibliográfica, la cual permitió fundamentar el estudio con los criterios y planteamientos de otros autores especializados en el tema.
Palabras clave:
Educación virtual, pandemia, autoridades, universitarios, estudiantes.
ABSTRACT
The main objective of this research was to analyze the factors that influenced virtual education during the pandemic, as well as to evaluate the effectiveness of the measures implemented by public and university authorities from the students' perspective. To achieve this purpose, a qualitative approach was adopted, and interviews were conducted with students from two institutions of higher education located in the city of Tulcán, province of Carchi. In addition, a thorough analysis, interpretation and comparison of the data collected individually was carried out. To support the research, an exhaustive bibliographic review was carried out, which allowed the study to be based on the criteria and approaches of other authors specialized in the subject.
Keywords:
Virtual education, pandemic, authorities, university students, students
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





